Relacja z debaty

W dniu 18 stycznia 2011 roku w naszej szkole odbyła się Debata Szkolna, w której uczestniczyło 10 uczniów wraz z trzema nauczycielami. 

Koordynator otwarł w tym dniu debatę i przypomniał co jest  jej celem.  Następnie uczniowie podzielili się na trzy grupy wg  klas. 

Praca  uczniów przebiegała następująco:

I - TIK

  1. Uczniowie otrzymali karteczki od nauczyciela,  na których mieli napisac jakie znają urządzenia multimedialne. Następnie każda z grup przyczepiła do tablicy efekty swojej pracy. Kolejnym krokiem  było podzielenie  tych urządzeń  na  dostępne i niedostępne w naszej placówce.
  2. Po tym krótkim wstępie każda z grup miała przedstawic w jaki sposób szkoła  korzysta z tego nowoczesnego sprzętu. Po wsłuchaniu się  w prezentację ustną  uczniów.  Każda z grup doszła do tych samych zastosowań  sprzętu myltimedialnego, a mianowicie:  telefon komórkowy  - "dzwonimy do domu, gdy czegoś zapomnimy"; laptop + rzutnik - "oglądamy na lekcjach prezentacje multimedialne; telewizor + DVD - "oglądamy na lekcjach filmy historyczne, przyrodnicze, anglojęzyczne"; aprart cyfrowy - "uwieczniamy uroczystości szkolne"; komputer z pełnym zestawem - "uczymy się jego obsługi na lekcjach informatyki";  tablica interaktywna -"wykorzystujemy ją na lekcjach  np. do zaznaczania miejscowości na mapie".
  3. Kolejny etap dyskusji nasunął się sam. Próbowaliśmy odpowiedziec na pytanie: Jakie jeszcze zastosowanie mogą miec w edukacji wymienione urządzenia multimedialne? (zastanawialiśmy się także  jak zastosowac te urządzenia,  które nie  są  dostępne w naszej szkole i co zrobic, aby pojawiły się  w naszej placówce). Oj dyskusja była  burzliwa.  Uczniowie mieli bardzo szereg ciekawych pomysłów.  Oto niektóre z nich: telefon komórkowy - "możemy używac na lekcjach matematyki jako kalkulatora"; komputer + internet - "będziemy odrabiac zadania domowe drogą  elektroniczną"; kamera cyfrowa - "stworzymy któtkie filmiki z życia klasy, które dołączymy do archiwum klasowego."

II - Kodeks  2.0

  1. Każda grupa przygotowała  na Debatę  Szkolną  wypracowane kodeksy z  Debaty Klasowej.
  2. Każda grupa podawała  swoje propozycje punktów do ostatecznego Kodeksu 2.0  uporządkowane wg  grup tematycznych (1 - 7), a  koordynator projektu zapisywał  je w programie Word,  korzystając z laptopa. Uczniowie zaś  mogli na bieżąco śledzic tworzący się  Kodeks 2.0 poprzez rzut ekranu na tablicę.
  3. Wspólnie stworzyliśmy Kodeks   2.0,  zawierający 10 punktów.

 

 

powrót

STRONA: http://szkolazklasa20.nq.pl/index.php?sec=rejestracja